Contentcreatie doen wij samen met de klant

“Wij brengen de verhalen van onze klanten tot leven

Magazines

Plof! En daar ligt ineens een cadeautje op je deurmat: een inspirerend magazine dat laat zien wat het goede doel dat jij steunt met jouw geld heeft gedaan. Of waarin jouw werkgever vertelt wat er allemaal speelt binnen het bedrijf. Uit onderzoek blijkt dat driekwart van de ontvangers het (zeer) op prijs stelt zo’n relatiemagazine te ontvangen.

Door de informatie die jij als bedrijf wil overbrengen te verpakken in een aantrekkelijk magazine zorg je ervoor dat je letterlijk en figuurlijk bij jouw doelgroep binnenkomt. De impact van een magazine is op vele vlakken zeer hoog. Het is een zeer tastbaar product, waarvoor lezers echt de tijd nemen en bovendien veel intensiever lezen.

Bij Scripta maken we ook digitale magazines, die extra mogelijkheden met zich meebrengen. Denk aan het toevoegen van video’s of podcasts en het continu kunnen aanpassen van de inhoud. Daarnaast kun je zeer nauwgezet het leesgedrag van je doelgroep meten en volgen.

Kennismarketing

De Italiaanse kunstenaar Michelangelo (1475-1564) beweerde dat er in elk stuk steen een beeld verborgen zit en dat de kunstenaar dat beeld er alleen nog maar uit hoeft te halen. Bij Scripta doen we dat eigenlijk ook. Bij vrijwel alle bedrijven zit immers veel waardevolle kennis, informatie en expertise verborgen.

Wij zien het als onze taak om die verhalen er uit te halen en op een slimme, relevante en aantrekkelijke manier naar buiten te brengen. Zodat die bedrijven kunnen vertellen waar ze goed in zijn, waarom zij de dingen doen zoals ze dat doen en waarom hun klanten zaken met ze moeten doen. Je zou het kennismarketing kunnen noemen. Gebruik de aanwezige kennis binnen een bedrijf om thought leadership op te bouwen, je te onderscheiden van je concurrenten, nieuwe klanten aan te trekken of van je bestaande klanten ambassadeurs te maken.

Contentstrategie

Om te bepalen welk verhaal je op welke manier het beste kunt vertellen, stellen we samen een contentstrategie op. Deze strategie vormt het vertrekpunt van al je inhoudelijke uitingen, en bepaalt waar en wanneer je welke boodschap naar buiten brengt. Een contentstrategie is altijd gebaseerd op de marketingdoelstellingen die je wil realiseren. En als het aan ons ligt, stopt ons werk niet als we de strategie hebben opgeleverd. Bij voorkeur verzorgen wij ook de invulling van de strategie. We stellen dan een contentkalender op, produceren en publiceren de afgesproken content en rapporteren stelselmatig de behaalde resultaten (en sturen bij indien nodig).

“Geef je kennis weg, dan krijg je er sympathie en waardering voor terug”

Case

Donateursmagazine voor Save the Children

Save the Children kent veel donateurs, die ze graag willen bedanken voor hun steun. Daarom heeft de kinderrechtenorganisatie ons gevraagd om een magazine te realiseren. Scripta is verantwoordelijk voor zowel het concept als de uitwerking.

Inspiratie

6 tips voor het maken van een contentplanning

Een contentplanning kan je veel tijdswinst opleveren. Hoe je begint met het maken van zo’n contentplanning? Ik geef je 6 tips.

Realiseer je marketingdoelstellingen met slimme & effectieve content

Contact

Adres

Bergstraat 9
3811NE Amersfoort

Over ons