“Wij brengen de verhalen van onze klanten tot leven“
Verhalen
De mens vertelt al duizenden jaren verhalen aan elkaar. Eén van onze favoriete verhalen is het boek Sapiens van Yuval Noah Harari. Om te beginnen is het een fantastisch geschreven geschiedenis van de mensheid. Daarnaast spreekt het ons ook zo aan, omdat het boek laat zien dat de mens zijn dominante positie op deze aarde geheel te danken heeft aan de kracht van het vertellen van verhalen. En tot slot maakt het boek duidelijk dat door deze eeuwenlange vertelcultuur ons brein geoptimaliseerd is om kennis te verwerken en verbinding te voelen via verhalen. En laten wij nu juist specialist zijn in het maken van die verhalen.
Magazines
Magazines zijn een perfect middel om de verhalen uit jouw organisatie naar buiten te brengen. Het uitgeven van een eigen magazine versterkt bij de ontvangers het gevoel van autoriteit, kwaliteit en betrouwbaarheid van de afzender.
Met een magazine krijg je echt even de aandacht van je doelgroep. Gemiddeld wordt een relatiemagazine namelijk 25 minuten gelezen. Da’s ook best logisch, want lezers ervaren het lezen van een magazine als een aangenaam rustmoment in een voor velen toch best hectische omgeving. Door die rust, de verhalende vorm en het feit dat je tijdens het lezen van een magazine meerdere zintuigen prikkelt, wordt de impact van jouw boodschap aantoonbaar versterkt. Het krijgen van een mooi magazine wordt bovendien als een cadeautje ervaren.
Het juiste verhaal
Volgens de Italiaanse kunstenaar Michelangelo (1475-1564) zit er in elk stuk steen een beeld verborgen dat de kunstenaar er alleen nog maar uit hoeft te halen. Bij Scripta doen we dat eigenlijk ook, maar dan met verhalen in plaats van beelden. Bij alle bedrijven die wij kennen zit een schat aan waardevolle kennis en expertise verborgen. En wij zien het als onze taak om uit al deze informatie het juiste verhaal te halen en op een slimme, relevante en aantrekkelijke manier naar buiten te brengen. Zodat die bedrijven kunnen vertellen waar ze goed in zijn, waarom zij de dingen doen zoals ze dat doen en waarom hun klanten zaken met ze moeten doen. Gebruik de verhalen van jouw bedrijf om thought leadership op te bouwen, je te onderscheiden van je concurrenten, nieuwe klanten aan te trekken of van je bestaande klanten ambassadeurs te maken.
“Wie relevante verhalen deelt, krijgt er waardering en sympathie voor terug”
Case
Donateursmagazine voor Save the Children
Save the Children kent veel donateurs, die ze graag willen bedanken voor hun steun. Daarom heeft de kinderrechtenorganisatie ons gevraagd om een magazine te realiseren. Scripta is verantwoordelijk voor zowel het concept als de uitwerking.