De inbound aanpak vergroot je kans op succes aanzienlijk

Inbound marketing heeft als doel om klanten aan te trekken door op maat waardevolle content aan te bieden

Inbound methodologie

Stel, je hebt net een mooi initiatief in het leven geroepen en wilt dat delen met de wereld. Het is dan handig om te vertellen wat jouw plan is en waarom jouw product of dienst uniek is. Wij geloven direct dat jouw verhaal klopt, maar niet iedereen gaat je op je blauwe ogen geloven. Het is zaak om mensen mee te nemen in jouw verhaal en daar komt een hoop goede content bij kijken, die je op het juiste moment en via de gewenste route bij de ontvanger aanbiedt. De inbound methodologie gaat je daarbij helpen.

Inbound marketing heeft als doel om klanten aan te trekken door op maat waardevolle content en ervaringen aan te bieden. Daarvoor moet je je klant goed leren kennen. Wat voor werk doen ze? Wat doen ze in hun vrije tijd? Wanneer lezen ze hun mail? Waar gaan ze naartoe voor informatie? Waar hebben ze een hekel aan? Door persona van vlees en bloed te creëren, breng je je potentiële klanten in kaart. De stap naar het uitwerken van een buyer’s journey en/of customer journey is vervolgens zo gemaakt, zodat je precies weet hoe en wanneer je jouw perfect aansluitende content kunt aanbieden. Voor, tijdens en na de conversie.

Marketing automation

Dat klinkt eenvoudig, maar vergt een hoop voorbereidingswerk en inspanning. Gelukkig kun je een hoop werk uit handen laten nemen door moderne marketing automation tools. Wij zijn partner van HubSpot, waarmee je gehele marketingcampagnes in kunt richten die volgens de inbound methodologie werken. Op deze manier kun je bijvoorbeeld eenvoudig een mailreeks sturen naar een lead, op basis van de eigenschappen en het gedrag. De mails die je stuurt zijn dan persoonlijk, hebben de juiste toon, komen binnen via de gewenste route en op een moment dat de ontvanger het op prijs stelt.

Het einddoel van een succesvolle inbound campagne is dat ontvangers hun prettige ervaring zelf gaan delen en als het ware ambassadeurs van jouw werk zijn. Zodoende werk je niet (slechts) in funnels, maar ontstaat een vliegwiel. Hoe dat in de praktijk werkt, is afhankelijk van de case. Wij gaan graag het gesprek met je aan hoe de inbound methodologie en marketing automation jou kan helpen. Neem gerust contact op met één van onze marketeers om een keer de mogelijkheden voor jouw uitdagingen te bespreken.

“Je levert content op het juiste moment, via de gewenste route

Inspiratie

Mailing marketing automation do’s and dont’s

Door middel van marketing automation kun je een mailingproces aan een tool overlaten en ga je effectiever te werk.

Realiseer je marketingdoelstellingen met slimme & effectieve content

Contact

Adres

Bergstraat 9
3811NE Amersfoort

Over ons