Case: Longread waterstof voor Gasunie

Voor Gasunie is waterstof een zeer belangrijk element voor de toekomst. Wel een stof die nog wat tekst en uitleg kan gebruiken, vandaar dat Scripta gevraagd is om aan de hand van relevante verhalen verschillende stakeholders te informeren over wat waterstof nu precies is, en wat het kan gaan betekenen.

  • GOEDE ONTVANGST BIJ ZOWEL STAKEHOLDERS ALS PUBLIEK

  • ZOWEL ENGELSTALIG ALS NEDERLANDSTALIG AANGEBODEN

  • BIJNA 50.000 VIEWS SINDS LIVEGANG

Alles over het belang van waterstof in één prachtig vormgegeven e-magazine

Over deze case

Gasunie gelooft dat waterstof een belangrijke rol gaat spelen als energiedrager van de toekomst. Daarom zal een groot deel van de energievoorziening van Gasunie bestaan uit gassen. Om stakeholders en het publiek te overtuigen van het belang van waterstof, wordt veel kennis en expertise verspreid. Het idee is om mensen met aansprekende verhalen te informeren en te overtuigen.

Die verhalen brengen we in de vorm van een longread, opgemaakt als e-magazine in Foleon. Met die longread deelt het energie-infrastructuurbedrijf haar waterstofkennis met het publiek, om zo de transitie naar een CO₂-neutrale energievoorziening te bevorderen. De publicatie geeft antwoord op vragen als: ‘Wat is H₂ precies is?’, ‘Hoe wordt het gemaakt, getransporteerd en opgeslagen?’ en vooral ‘Waarvoor kunnen we het gebruiken en wat levert het ons op?’. De longread zoomt in op de energetische en chemische kenmerken van waterstof en toont daarnaast het bredere perspectief.

Realiseer je marketingdoelstellingen met slimme & effectieve content

Contact

Adres

Bergstraat 9
3811NE Amersfoort

Over ons